Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Kwestia unifikacja prawa
#1

Aktualnie wszystkie ustawy, rozporządzenia a także pomniejsze akty są w stanie zawieszenia. Ale kiedy już uchwalimy nową Ustawę Zasadniczą to ponownie będziemy tworzyć prawo i tutaj pojawia nam się kwestia wszystkich aktów prawnych które powstały do 2021. 
Zacznę od Rozporządzeń. Jest ich cała masa i wiele dotyczy po prostu wytycznych, które są zawarte w ustawach, albo o ogłoszeniu terminów wyborów. Najprawdopodobniej najlepsza rzecz, to przeniesienie ich do archiwów i zaczęcie wydawania nowych od nowa. Tutaj można zapoznać się z nimi wszystkimi - https://suderland.pl/forum/forumdisplay.php?fid=25
Wyroki Sądowe, przejrzałem je już dawno i nie mam tutaj powodu by je jakoś podważać, bo były wydane należycie przez wybranych demokratycznie sędziów. Ciekawostką jest też, że wszystkie wyroki poza jednym są w archiwach i były wydane głównie w latach 2017 - 2019. Tutaj można się z tym zapoznać - https://suderland.pl/forum/forumdisplay.php?fid=47
Innych akt jest tylko kilka i najlepiej z nimi postąpić jak z rozporządzeniami. Tutaj można się z nimi zapoznać - https://suderland.pl/forum/forumdisplay.php?fid=26
I teraz najważniejszy punkt tego tematu, ustawy. Wiele z nich sięga pamięcią jeszcze 2017 roku, inne są stosunkowe nowe i mają kilka lat. Trzeba będzie coś z nimi zrobić. I tutaj też musimy zastanowić się nad pewną kwestią. Suderland w dawnych czasach posiadał dużo ustaw i często wiele było mocno fabularnych. Była to swoista biurokracja. Pytanie więc czy chcemy do tego wrócić czy może jednak ograniczymy je do minimum by nie wprowadzić zamętu. Taki prosty przykład. Jest ustawa o symbolach narodowych i druga o świętach narodowych. Czy być może dobry pomysłem nie było ich połączenie w jeden akt prawny? Poniżej wypisałem wszystkie ustawy, jakie obowiązywały i zaproponowałem przy nich możliwe połączenia z innymi. A niektóre być może już nam się nie przydadzą. 
  • USTAWA Budżetowa z dnia 28 kwietnia 2020 roku - Do likwidacji, tym bardziej nie wiemy jak będzie wyglądała u nas gospodarka.

  • Kodeks Karny z dnia 15.04.2018 - Do przejrzenia pod kątem zmian jakie mogą nastąpić z nową ustawą zasadniczą

  • Ustawa o kryteriach uznawania mikronacji z dnia 22 lutego 2021 r. - Do przejrzenia pod kątem zmian jakie mogą nastąpić z nową ustawą zasadniczą oraz czy nie połączyć ją z inną

  • Ustawa o symbolach narodowych z dnia 22 lutego 2021 r. - Możliwość połączenia z ustawą o świętach narodowych 

  • Ustawa o pracach Senatu z dnia 22 lutego 2021 r. - Do przejrzenia pod kątem zmian jakie mogą nastąpić z nową ustawą zasadniczą oraz czy nie połączyć ją z inną

  • USTAWA o systemie bankowym z dnia 24 kwietnia 2020 roku - Możliwość połączenia z ustawami związanymi z bankowością. 

  • USTAWA o podatkach w Państwie Suderlandzkim z dnia 24 kwietnia 2020 roku - Możliwość połączenia z ustawami związanymi z bankowością. 

  • USTAWA o terenach kolonialnych Państwa Suderlandzkiego z dnia 21.03.2020 - Jej sens zależy od tego czy będziemy chcieli mieć kolonie

  • USTAWA o Świętach Narodowych z dnia 17 stycznia 2020 - Połączenia z ustawą o symbolach narodowych

  • USTAWA o tytułach naukowych z dnia 1 grudnia 2019 - Połączyć w jedną ustawą na temat Szkolnictwa Wyższego 

  • USTAWA o Suderlandzkiej Akademii Nauk z dnia 1 grudnia 2019 - Połączyć w jedną ustawą na temat Szkolnictwa Wyższego 

  • USTAWA o Narodowym Uniwersytecie Suderlandu z dnia 24.11.2019 - Połączyć w jedną ustawą na temat Szkolnictwa Wyższego 

  • USTAWA o wynagrodzeniach pracowników z dnia 13 lipca 2019 -  Możliwość połączenia z ustawami związanymi z bankowością. 

  • USTAWA o kontach bankowych byłych obywateli z dnia 3.03.2019 - Możliwość połączenia z ustawami związanymi z bankowością. 

  • USTAWA o podziale administracyjnym z dnia 7.04.2019 - Do przejrzenia pod kątem zmian jakie mogą nastąpić z nową ustawą zasadniczą

  • USTAWA o Walucie Narodowej z dnia 7.04.2019 -  Możliwość połączenia z ustawami związanymi z bankowością. 

  • USTAWA o rozwiązywaniu zadłużeń z dnia 24.02.2019 - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat spraw gospodarczych 

  • Ustawa o Służbie Bezpieczeństwa Wewnętrznego z dnia 12.01.2019 - W zależności czy chcemy takie służby

  • Ustawa o Policji z dnia 12.01.2019 - Do przejrzenia pod kątem zmian jakie mogą nastąpić z nową ustawą zasadniczą

  • USTAWA o dotacjach dla początkujących firm z dnia 1.10.2018 - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat spraw gospodarczych 

  • USTAWA o Siłach Zbrojnych Republiki Suderlandu z dnia 23.09.2018 - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat sił zbrojnych 

  • USTAWA o Obronie Republiki Suderlandu z dnia 23.09.2018 - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat sił zbrojnych 

  • Ustawa o obiektach wojskowych z dnia 6.08.2018 - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat sił zbrojnych 

  • Ustawa o podziale działalności z dnia 8.07.2018 - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat spraw gospodarczych 

  • Ustawa o informacjach objętych klauzulą tajności z dnia 16.06.2018 - Do likwidacji 

  • USTAWA o zrzeszeniach paramilitarnych i grupach rekonstrukcyjnych z 4.03.2018 r. - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat sił zbrojnych 

  • USTAWA o wojskowych służbach informacyjnych - W zależności czy chcemy mieć takie służby, ale nawet jak tak to podłączyć do jednej o wojskowości. 

  • USTAWA o Obronie Cywilnej i Terytorialnej z dnia 16.01.18 - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat sił zbrojnych 

  • USTAWA o uzbrojeniu z dnia 27.12.2017 r. - Rozdzielić kompetencje będzie nową ustawą o sprawach gospodarczych oraz tematyką wojskową

  • USTAWA o funkcjonowaniu górnictwa z dnia 4.12.2017 r. - Zastanowić się czy jest potrzebna

  • USTAWA o Akademii Oficerskiej z dnia 27.11.2017 r. - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat sił zbrojnych albo z szkolnictwem wyższym

  • USTAWA o ambasadorach z dnia 30.10.2017 r. - Do przejrzenia pod kątem zmian jakie mogą nastąpić z nową ustawą zasadniczą oraz czy nie połączyć ją z inną

  • USTAWA o krajowym rejestrze działalności z dnia 25.10.2017 r. - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat spraw gospodarczych 

  • USTAWA o utracie działalności z dnia 25.09.2017 r. - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat spraw gospodarczych 

  • USTAWA o zgromadzeniach z dnia 7.09.2017 r. - Do przejrzenia pod kątem zmian jakie mogą nastąpić z nową ustawą zasadniczą oraz czy nie połączyć ją z inną

  • USTAWA o dofinansowaniu prasy krajowej z dnia 31.08.2017 r. - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat spraw gospodarczych 

  • USTAWA o obszarach morskich i wodnych z dnia 31.08.2017 r. - Do przejrzenia pod kątem zmian jakie mogą nastąpić z nową ustawą zasadniczą oraz czy nie połączyć ją z inną

  • USTAWA o orderach narodowych z dnia 20 czerwca 2017 - Do przejrzenia pod kątem zmian jakie mogą nastąpić z nową ustawą zasadniczą

  • USTAWA o ustroju przestrzennym państwa z dnia 10 czerwca 2017 - Być może połączyć z ustawą o podziale administracyjnym

  • USTAWA o Funkcjonowaniu Działalności Gospodarczych z 18 grudnia 2016 - Możliwość połączenia w jedną ustawą na temat spraw gospodarczych 


Jak więc widać, sporo ich, ale jednocześnie wiele da się połączyć w jednej akty prawne. Mamy więc możliwość zamiany tego stosu ustaw w 10 rozbudowanych aktów prawnych. https://suderland.pl/forum/forumdisplay.php?fid=22 Tutaj do zapoznania się. 

Na koniec to zostały nam archiwalne 3 ustawy zasadnicze oraz ta ostatnia, która jest zawieszona. Zostają jako pamiątką dawnych dziejów. https://suderland.pl/forum/forumdisplay.php?fid=23

Także, wszystko zależy od was. Zastanówcie się, przedstawcie swoje racje i zdecydujmy co najlepiej pasuje dla naszego kraju. Zapraszam do dyskusji. 

(Uwaga, ten temat dotyczy tylko rozmów o unifikacji prawa. Rozmowy na temat sposobu uchwalania prawa są w innych wątkach)

Pierwszy Mówca Senatu Republiki i Kierownik Nauki i Kultury oraz Dziedzictwa Narodowego

,,Smoki wróciły''
Odpowiedz
#2

Według mnie te akty prawne warto ograniczyć do minimum, by nie było biurokracji.

Henryk Ziemiański 
Prezes Zjednoczenia Narodowego
Komendant Główny Milicji Porządkowej
Senior rodu Ziemiańskich 


[Obrazek: 816969640_100895599741633765(1).png.7a67...f669a0.png]
Odpowiedz
#3

Myślę że po napisaniu ustawy zasadniczej, oraz powołaniu nowego rządu będzie trzeba powołać specjalną komisję do rozwiązania tej sprawy.

Jeaherys von Razorin - szlachcic, filantrop, patriota 
[Obrazek: 1356.png]
Odpowiedz
#4

Zgadzam się z Panem Jeaherysem.

Henryk Ziemiański 
Prezes Zjednoczenia Narodowego
Komendant Główny Milicji Porządkowej
Senior rodu Ziemiańskich 


[Obrazek: 816969640_100895599741633765(1).png.7a67...f669a0.png]
Odpowiedz
#5

Zgodnie z finalną wersją ustawy zasadniczej w przepisach końcowych jest mowa o przedstawieniu zarysu ustawy o ordynacji. Już finalną wersję zajmie się senat,a na najbliższe wybory to WRON wyda rozporządzenie o ordynacji, ale tutaj chciałabym przedstawić propozycje tej ustawy. 

Tutaj też dodam, że moim zdaniem do tej ustawy można też dopisać sposób wyboru (zgodnie z nową ustawą zasadniczą) innych urzędników by nie były od tego 2 akty prawne. 

Cytat:
[Obrazek: YfvnBtx.png]



Deliland,
… 20… r.


USTAWA
z dnia … … r.
o ordynacji wyborczej


Rozdział 1
Przepisy ogólne


  Art. 1. Ustawa określa:
1) podstawowe informacje o wyborach;
2) zasady wyborów parlamentarnych;
3) zasady przeprowadzania referendów i wyborów samorządowych.


Rozdział 2
Podstawowe informacje o wyborach
  Art. 1. Informacja o głosach jest informacją tajną.
  Art. 2. Za ujawnienie osobie nieuprawnionej informacji o wyborach osób głosujących grozi odpowiedzialność karna.


  Art. 3. Czynne prawo wyborcze posiada każda osoba, która najpóźniej na dzień przed wyborami uzyskała obywatelstwo Republiki Suderlandu.


  Art. 4. Bierne prawo wyborcze posiada każda osoba, zgodnie z Konstytucją Republiki Suderland.


  Art. 5. Osoby, które nie spełniają kryterium wymienionego w art. 3 lub są prawomocnie skazane przez Sąd Republiki Suderlandu, nie mają prawa korzystać z biernego prawa wyborczego.


  Art. 6. 1. Termin wyborów i referendów ustala Pierwszy Mówca.
  2. Jeżeli Pierwszy Mówca przebywa na urlopie lub urząd jest opróżniony, termin wyborów ustala Urząd Administracji Republiki.
  3. Jeżeli osoby wymienione w ust. 1 i 2 nie ustaliły terminu wyborów, Sąd Republiki ma obowiązek je przeprowadzić zgodnie z zapisami w Konstytucji.


  Art. 7. Za przebieg wyborów odpowiedzialna jest Centralna Komisja Wyborcza, której przewodniczy jeden z organów wymienionych w art. 6.
  Art. 8. Termin zgłaszania kandydatur trwa od daty podanej w rozporządzeniu o ogłoszeniu wyborów, do terminu wskazanego w tym rozporządzeniu, lecz nie dłużej, niż do momentu rozpoczęcia wyborów.


  Art. 9. Głosowania trwają nie mniej niż 24 godziny i nie więcej niż 48 godzin.


  Art. 10. Miejsca na karcie do głosowania są ustalane według kolejności rejestracji komitetów wyborczych oraz kolejności kandydatów zapisanych w tychże rejestracjach.


  Art. 11. Nie ma możliwości zmiany oddanego głosu tuż po zagłosowaniu.


  Art. 12. 1. Centralna Komisja Wyborcza ogłasza wyniki wyborów nie później niż 96 godzin po zakończeniu wyborów;.
  2. Wyniki są ogłaszane w formie obwieszczenia w dziale - Centralna Komisja Wyborcza - przez osoby wskazane w art. 6.
  3. Jeżeli Centralna Komisja Wyborcza nie ogłosi wyników w terminie o którym mowa w ust. 1 wówczas można zaskarżyć decyzję do Sądu Republiki o stwierdzenie ważności wyborów.


  Art. 14. 1. Skargi dotyczące przebiegu wyborów można wnieść do Sądu Republiki w terminie 3 dni od obwieszczenia wyników wyborów przez Centralną Komisję Wyborczą. W przypadku unieważnienia wyborów przez Sąd Republiki, muszą one zostać ponownie przeprowadzone w terminie 14 dni od momentu wydania wyroku.
  2. Jeżeli natomiast Centralna Komisja Wyborcza stwierdzi nieważność wyborów, to tak jak w ust. 1 można złożyć protest wyborczy.
  3. Jeżeli Sąd Republiki uznał Obwieszczenie Centralnej Komisji Wyborczej w formie o której mowa w ust. 2, to wybory muszą zostać ponownie przeprowadzone w terminie 14 dni od momentu wydania wyroku, ale jeżeli Sąd Republiki stwierdził, że wybory są ważne, wówczas musi zostać wydane ponownie obwieszczenie w przeciągu 96 godzin od wydania wyroku.


  Art. 15. 1. Cisza wyborcza powinna być wymieniona w rozporządzeniu o którym mowa w art. 9.
  2. Cisza wyborcza obowiązuje, na stronie krajowej oraz na czacie państwowym Republiki Suderlandu na konferencji Discord.


Rozdział 3
Zasady wyborów parlamentarnych


  Art. 16. Nowe wybory zarządza jedna z osób wskazanych w art. 6, nie później niż na 10 dni przed upływem kadencji i wyznacza je na dwa dni wolne od pracy.


  Art. 17. Kandydatem do sprawowania mandatu parlamentarnego w Senacie Republiki Suderlandu może zostać ten, kto:
  1) posiada pełne obywatelstwo Republiki Suderlandu;
  2) zna historię, kulturę i ustrój Republiki Suderlandu;
  3) cieszy się dobrą opinią;
  4) odznacza się należytą aktywnością i zaangażowaniem.


  Art. 18. 1. W wyborach parlamentarnych kandydaci mogą zgłaszać się indywidualnie lub zbiorowo jako przedstawiciele komitetu wyborczego.


  Art. 19. Kolejność kandydatów na liście wyborczej ustala Prezes lub Komitetu Wyborczego.


  Art. 20. 1. Zgłaszanie komitetów wyborczych zajmuje się prezes komitetu lub osoba przez niego upoważniona.
  2. Kandydaci indywidualni mają obowiązek sami się zgłosić, nie ma możliwości, żeby ktoś inny ich zgłosił.


  Art. 21. 1. Wyborca ma tylko jeden głos, którego oddaje na jednego z kandydatów.
  2. Wyborca podczas ciszy wyborczej nie może zdradzić na kogo oddał głos.


  Art. 22. Rozdział mandatów jest liczony na podstawie metody D’Hondta.


  Art. 23. 1. Mandat otrzymują ci kandydaci, którzy ze swojego komitetu wyborczego czy partii politycznej zdobyli najwięcej głosów.
  2. W przypadku takiej samej liczby głosów na kandydatów, mandat otrzymuje ten kandydat, który był wyżej zapisany na liście wyborczej.
  3. W przypadku takiej samej liczby głosów na kandydatów, ale z różnych komitetów, mandat otrzymuje ten kandydat, którego komitet wyborczy czy partia polityczna była zgłoszona wcześniej.


  Art. 24. 1. W przypadku, gdy liczba kandydatów nie przewyższa liczby przewidzianych mandatów na daną kadencję Parlamentu, wybory nie są przeprowadzane, a mandat otrzymują wszyscy kandydaci.
  2. Jeśli nie ma kandydatów, wybory się nie odbywają, a następnie zostają zarządzane aż do zgłaszania się kandydatów.


  Art. 25. 1. Przepis z art. 24 ust. 1 stosuje się także wobec kandydatów zgłoszonych podczas wyborów uzupełniających w trakcie danej kadencji.


  Art. 26. Opróżnienie mandatu senatorskiego następuje w sytuacjach:
1) zrzeknięcia się obywatelstwa;
2) objęcie funkcji, która koliduje z pełnieniem urzędu senatora;
3) skazania prawomocnym wyrokiem przez Sąd Republikiy;
4) niezłożenia ślubowania we wskazanym terminie;
5) odwołanie przez obywateli w referendum.


  Art. 27. 1. Jeśli urząd senatora zostanie opróżniony, zajmuje go kolejny kandydat z listy.
  2. Jeżeli nie będzie kolejnych kandydatów na liście, ogłasza się wybory uzupełniające.
  3. Wybory zarządza jedna z osób wskazanych w art. 6. nie później niż na 10 dni po opróżnieniu urzędu.


  Art. 28. 1. Zakończenie kadencji Parlamentu ma miejsce po upływie 3 miesięcy od terminu Sesji Otwarcia.
  2. Każda kadencja zaczyna się od terminu zwołania Sesji Otwarcia przez najstarszego pod względem długości obywatela, który jest senatorem.
  3. Jeśli takowa osoba jest nieobecna jest nieobecny, sesję zwołuje druga osoba pod względem stażu..


  Art. 29. 1. Przed rozpoczęciem sprawowania mandatu, senatorowie składają przed Prezydentem następujące ślubowanie:
""Ja, wybrany z woli Ludu na senatora uroczyście przyrzekam przestrzegać Prawa Republiki Suderlandu, nie działać na szkodę Ojczyzny, ani Narodu, bronić Jej dobrego Imienia w kraju i zagranicą oraz wszystkie swe siły wykorzystać do odbudowy dawnej świetności Republiki.” (Tak mi dopomóż Bóg)”.
  2. Na pierwszym posiedzeniu senatorowie wybierają ze swojego grona Pierwszego Mówcę  bezwzględną większością.


Rozdział 4
Zasady przeprowadzania referendów


  Art. 30. 1. Przeprowadzenie referendum ogólnokrajowego odbywa się we wskazanych sytuacjach, które są zapisane w Konstytucji.
2. Referendum ogłasza się na 2 dni wolne od pracy.
3. W referendum może wziąć udział każdy obywatel Republiki Suderlandu.
4. Wynik referendum jest wiążący.


Rozdział 5
Przepisy końcowe i wprowadzające


  Art. 37. Ustawa wchodzi w życie tydzień po uchwaleniu Jej przez Pierwszego Mówcę.


  Art. 38. Jeżeli w tym samym czasie o którym mowa w art. 37 przeprowadzane są wybory, to odbywają się one na zasadach nadal obowiązujących.


  Art. 39. Moderację w Centralnej Komisji Wyborczej otrzymują wszyscy senatorowie.

Tutaj też trzeba zastanowić się czy pasuje metoda D’Hondta, bo na pewno nie ma sensu tworzyć okręgów jednomandatowych. Też pytanie czy rozpisać nad referendum wszystkie możliwości. Zapraszam do dyskusji, również czy tak wyglądają projekt ustawy jest czytelny.

Pierwszy Mówca Senatu Republiki i Kierownik Nauki i Kultury oraz Dziedzictwa Narodowego

,,Smoki wróciły''
Odpowiedz
#6

Pierwszy projekt ustawy złożony. Zamiast 3 ustaw na temat szkolnictwa wyższego i SAN będzie 1. Można się zapoznać i zadawać pytania na jej temat.

Pierwszy Mówca Senatu Republiki i Kierownik Nauki i Kultury oraz Dziedzictwa Narodowego

,,Smoki wróciły''
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości